dilluns, 23 de juny del 2008

Illa de Lobos

L’Illa de Lobos sempre ha estat present a la meva vida. Crec que no tindria més de set anys quan vaig anar per primera vegada. Eren temps de la Mar Blava, el primer pesquer del meu pare. La de vegades que em vaig quedar amb les ganes de trepitjar-la quan m’apropava a ella a la recerca de tonyines. El canvi de color a mida que ens apropàvem.

Una illa que em fascina, que em fa emborratxar amb els records. Va ser el seu mar, el que la rodeja de prop, el que em va donar la primera i ultima advertència. A partir d’aquell moment sempre he pensat que la propera no em perdonaria.

A Lobos, en aquesta minúscula illa repleta de gavines i sol, fa ara cent i escaig anys, una dona va donar a llum una nena que més tard seria una anomenada poetessa Paraguaiana, Josefina Plá.

Us convido a cercar la seva historia, a llegir les seves poesies, inclús a localitzar Lobos, però penseu ara en la seva mare, en el seu pare, en el far, en la illa, al 9 de Novembre de 1903 i en uns crits... els de la seva vida.


Podeu veure tota l'exposició a TERRAdeNINGU.com