dilluns, 22 de febrer del 2010

Farewell Barcelona / Fotografies de l'Andrés Gamarra

L’Andrés Gamarra ens presenta el seu treball “Farewell Barcelona”:

“Les següents fotografies pretenen documentar la meva visió personal de Barcelona, la ciutat on resideixo des de fa més de 8 anys. A Barcelona, existeixen centenars de trajectes que realitzo una u un altre vegada cada dia, a diferents hores, a vegades acompanyat de gent o sol amb la meva càmera de carret a la ma. Fotografio amb una petita càmera rusa, que gracies al seva reduïda mida i la qualitat de la pel·lícula en blanc i negre, em permeten passar pràcticament desapercebut. Als carrers, observo que els habitants mantenen un accelerat procés d’adaptació als canvis que genera l’agressiu creixement urbanístic i social de la ciutat.

Per contra, per a mi la ciutat es manté viva i atractivament inesgotable de temes. Per a bé o per mal la ciutat ens ofereix un espai que ens conté i al que jo m’apropo a un dels seus costats més agradables. Així que lluny de denunciar a través de les meves imatges, senzillament sucumbeixo al costat més exòtic de les mescles que apareixen davant del meu camp de visió. Per una banda la ciutat m’ofereix unes línies orgàniques en forma dels seus habitants, que conviuen quasi en harmonia, amb les línies inorgàniques del nous horitzons concrets. Aquest fràgil equilibri, aquest constant desfilar compositiu, és el que crea en mi una necessitat de documentar el que vaig veure, de sortir a capturar aquestes fraccions de temps que registren el comportament del home i les seves estructures, amb la seva bella simbiosi”.

Podeu veure tota l’exposició a TERRAdeNINGU.com