dijous, 24 de febrer del 2011

Aproximació a la Jara / Fotografies de Paco Peñaranda


Paco Peñaranda ens presenta el seu treball "Aproximació a la Jara":

"El meu poble (*), al que torno cada estiu per a reconèixer i descobrir nous llocs. La veritat és que ni vaig néixer allí, ni vaig passar llargues temporades. Tal vegada siguin els records de la meva infància, el passat viscut i aquest passat anterior a la meva existència en forma de fotos antigues, edificis, arbres centenaris, família, el que m'uneix a ell i em fa tornar any rere any. M'enamora el seu auster paisatge, la seva llum, els racons encara per conèixer...

Aquestes imatges han estat positivades sobre paper d'aquarel·la preparat amb una base d'emulsió fotogràfica i procedent de les sobres - proves - d'un taller de gravat. Tots aquest papers, abans de rebre la capa d'emulsió fotogràfica, han passat per la planxa del gravador, que ha deixat en tots ells la marca del seu treball en forma de taques, ratllades, punts, petits dibuixos, fons de color, etc."

De la meva selecció i adequació de cada paper a cada imatge obtenim com a resultat la següent mostra.

(*) Villanueva de la Jara, població de la Manchuela de conca.

Podeu veure tota l’exposició a TERRAdeNINGU.com