dimarts, 8 de juliol de 2008

Retrats de primera mà


“Som capaços de transmetre les nostres emocions amb les mans”.

Els meus amics, molts d’ells retratats en aquesta exposició, són de molt diverses nacionalitats (americans, africans, asiàtics, etcètera) i vaig voler trobar un punt en comú entre tots ells per poder crear una sèrie fotogràfica de retrats. Vaig pensar en l’important que és per al ésser humà el LLENGUATGE UNIVERSAL de les MANS i els GESTOS.

Partint d’aquesta idea, sorgeix la exposició “Retrats de primera mà”.

Vaig voler, que amés de la mirada, interpretessin els seus sentiments amb les seves mans i, el resultat final, és una combinació visual molt directa que crea un desafiament al espectador.

Prenent com a punt d’inici la cerca minuciosa de l’equilibri i la composició, els he volgut retratar en un espai i una distancia curta, creant l’apropament i la complicitat necessària.

Els meus orígens son a la fotografia publicitària, on l’èxit d’un treball està marcat per l’aconseguiment del seu objectiu. Han de ser imatges brillants en el seu disseny i tècnica, però que solen ser oblidades ràpidament pel ritme de vida que duem. Per aquest motiu, vaig voler dur a terme aquest projecte, impulsat a elaborar uns retrats que, amb un missatge molt directe adquirit del meu aprenentatge publicitari, us fessin tornar un i un altre cop cap els personatges, descobrint en cada retrobament noves sensacions.


Podeu veure l'exposició sencera a TERRAdeNINGU.com