dilluns, 16 de febrer del 2009

Benarés

El passat mes de maig vaig viatjar a Benarés (Índia) per realitzar aquest projecte, originalment ho vaig enfocar com un treball crític amb la visió que alguns turistes tenen d’aquest tipus de països “subdesenvolupats” on les ciutats són tan riques en cultura com pobresa i desigualtat social. La meva idea consistia a jugar a l’extrem amb la profunditat de camp (similar al treball de Mona Kuhn) emfatitzant així la diferència entre la realitat i la visió del turista, però una vegada allà vaig conèixer en Shashee, un jove “buscaraons” que em va ensenyar a veure aquella realitat des d’un altre punt de vista.

Des d’aquell moment vaig dedicar el temps que em restava a recórrer al costat de Shashee carrers, temples, mercats, gahts... amb la intenció de conèixer millor aquelles persones que m’envoltaven, cada fotografia esdevenia d’una forma única i espontània: després de prendre un llarg te, visitar un temple o un suós recorregut amb rickshaw... Descobrint finalment la riquesa sociològica que intento resumir en aquests 14 retrats.


Tota l'exposició complerta a TERRAdeNINGU.com