dimecres, 9 de desembre del 2009

Viale / Fotografies de Paula Burb


Paula Burb ens explica el seu treball "Viale":

"Es fa una llei recordar. Els que van viure la major part de les seves vides al poble competeixen per la memòria més exacta. Els magatzems de Ramos Generales conviden al temps a romandre. Els rellotges semblen córrer més ràpid.

Vaig conèixer Viale a través dels relats de la meva àvia Elena.

El meu avi Jacobo Israelson va fundar allà una botiga de Ramos Generales al 1908 i ella el va acompanyar al 1920 arribant a cofundar la primera escola Normal.

Rastrejant aquesta historia familiar vaig arribar al poble trobant molts més que vells records. A través de la calidesa que em van brindar els seus habitants vaig conèixer una ciutat que conserva la seva historia. El silenci i el lent transcórrer de les hores potser ajuden a aquesta permanència de la memòria.

Tot i a pesar de la fort presencia del passat, el temps és inflexible i el que avui sembla etern aviat canviarà i això és inevitable. Avui dia les transformacions succeeixen amb major acceleració, són desaparellades, però finalment acaben cobrint-lo tot.

Les fotografies d’aquest treball intenten registrar llavors tota aquesta atmosfera de suposada atemporalitat".

Podeu veure tota l'exposició complerta a TERRAdeNINGU.com